این مطلب را به دوست خود ارسال کنید

اطلاعات شما نزد موت کورت با علی مسعودیان کاملا محفوظ می باشد

پژوهش در مسابقات موت کورت (بخش اول)

پژوهش در مسابقات موت کورت (بخش اول)
چکیده این مطلب : انتشار : 1402/07/03 0 نظر

📌 پژوهش در مسابقات موت کورت (بخش اول)

 پس از مطالعه، تجزیه و تحلیل پرونده موت کورت (که در نوشتار‌های قبلی توضیح داده‌شد) نوبت به مرحله پژوهش می‌رسد. شما در طی فرآیند مطالعه پرونده به دنبال فهم دقیق حقایق پرونده هستید تا بتوانید حوزه حقوق قابل اعمال را کشف کنید. به دنبال درک حقایق پرونده و فهم موضوعات خواسته، حقوق قابل اعمال خود به خود آشکار می‌شود. بنابراین فهم حقایق پرونده گام اول و اساسی در پژوهش در پرونده‌های حقوقی است. پس از اینکه با مطالعه حقایق پرونده به دایره موضوعات و خواسته‌های پرونده پی بردید، حال وقت آن است تا حقوق قابل اعمال بر آن حقایق را پیدا کنید.

مطالعه کتب مرجع

راجع به اعمال حقوق بر حقایق پرونده، اولین کاری که باید انجام دهید این است که از کلی‌ترین نکات مثلاً حقوق بین‌الملل عمومی یا حقوق بین‌المللی کیفری و غیره شروع کنید. برای مطالعه کلیات از یک کتاب درسی مرجع استفاده کنید، از جمله این کتاب‌ها می‌توان به: کتاب حقوق بین‌الملل ملکم شاو، کتاب اصول حقوق بین‌الملل ایان براونلی (برای دانلود کتاب‌ها کلیک کنید) اشاره کرد.

 

بیشتر بخوانید

 نحوه خوانش، تجزیه و تحلیل پرونده مسابقات موت کورت (بخش دوم)

 

مطالعه کتب مرجع درعین حال که شما را با کلیات حقوق آشنا می‌کند و پایه دانش حقوقی شما را تقویت می‌کند، شما را به مهم ترین منابع در حوزه هر موضوع حقوقی‌ ارجاع می‌دهد. به این معنا که در قسمت پانویس کتب مرجع، به هزاران هزار مقاله و رویه قضایی مرتبط با موضوع مورد بحث ارجاع داده شده‌است که به مثابه میانبری برای انجام پژوهش جزئی‌تر عمل می‌کند. بنابراین شما همزمان با مطالعه کلیات در حال جمع آوری منابع برای مطالعه جزئی‌تر هر بحث هستید. بنابراین با مطالعه کتب مرجع با یک تیر چند نشان می‌زنید. پس اهمیت خواندن کتب مرجع را در عمیق کردن آگاهی شما در حوزه حقوق قابل اعمال را دست کم نگیرید.

پس در وهله بعدی، هدف از مطالعه کتب مرجع جمع‌ آوری منابع جزئی‌تر برای مرحله بعدی پژوهش است. این منابع دست دوم دیدگاه شما را راجع به موضوع مورد بحث عمق می‌بخشد و شما را به پژوهش در خصوص موضوع خواسته‌های شما سوق می‌هد. 

بدین ترتیب شما یک گام به استدلال‌های مورد نیاز برای پاسخ به سوالات خود نزدیک‌ترمی‌شوید.

با توجه به گستردگی منابع انجام پژوهش در حقوق بین‌الملل می‌تواند یک عمل دشوار باشد، حتی برای افراد با تجربه. در مسابقات موت کورت بسیاری از شرکت‌کنندگان به کتابخانه حقوقی مجهز دسترسی ندارند، اما یک تیم حتی با داشتن چند کتاب درسی حقوق بین‌الملل و دسترسی به اینترنت می‌توانند عملکرد خوبی داشته باشند. به همین منظور در برخی مسابقات برای اینکه به همه تیم‌ها فرصت برابر و مناسبی برای دسترسی به حداقل برخی از منابع لازم برای تهیه پیش نویس لوایح داده شود، اندکی پس از انتشار پرونده، مجموعه‌ای از منابع متشکل از معاهدات و مقالات کلیدی را منتشر می‌کنند که شامل مقالات و سایر مطالبی که به طور خاص با پرونده فعلی مرتبط هستند، می‌باشند. این منابع منتشره جامع نیستند و از شما انتظار می رود به منابع دیگر حقوق بین‌الملل نیز مراجعه کنید با این وجود این منابع درجهت دهی به مسیر انجام پژوهش شما کمک فراوانی می‌کنند.

بهمون نظر بدید

مطمئن باشید که نظرات شما بسیار دقیق مطالعه خواهد شد و به آن پاسخ خواهیم داد ، هر نظری که برای ما می نویسید قوت قلبی برای حال ما خواهد بود

captcha Refresh

به این مطلب امتیاز دهید

آخرین دانلود های رایگان

آخرین محصولات