این مطلب را به دوست خود ارسال کنید

اطلاعات شما نزد موت کورت با علی مسعودیان کاملا محفوظ می باشد

نحوه خوانش، تجزیه و تحلیل پرونده مسابقات موت کورت (بخش اول)

نحوه خوانش، تجزیه و تحلیل پرونده مسابقات موت کورت (بخش اول)
چکیده این مطلب : انتشار : 1402/06/29 0 نظر

📌 نحوه خوانش، تجزیه و تحلیل پرونده مسابقات موت کورت (بخش اول)

قبل از نوشتن لوایح و در واقع، قبل از شروع هر پژوهش اساسی - تیم شما باید مسائل مرتبط با طرف موکل خود را در پرونده موت کورت مشخص کند. این شامل خواندن دقیق پرونده و درک حقایق آن است، با هدف به دست آوردن استدلالی که به نفع شما نزد دادگاه باشد. دقت داشته‌ باشید که حقایق به همان سادگی که در ابتدا به نظر می‌رسند، نیستند.

راه‌های زیادی برای تفسیر پرونده وجود دارد - به عنوان دانشجویان حقوق، بخشی از آموزش شما در فرایند موت کورت بررسی و تفسیر سناریوهای واقعی از جنبه‌های مختلف است. اما آنچه قرار است در این نوشتار ارائه شود نحوه صحیح خوانش پرونده مسابقات موت کورت است که روش خوبی برای شروع پژوهش شما برای بررسی حقایق مرتبط در پرونده است.

الف. پرونده را چندین بار بخوانید

به عنوان شرکت‌کننده، شما باید تا زمان شروع دور شفاهی و در حالت ایده‌آل، قبل از شروع تهیه پیش‌نویس لایحه، با حقایق پرونده آشنایی کامل داشته باشید. اختلافات حقوقی نه تنها به قانون، بلکه به واقعیات پرونده نیز بستگی دارد و حقایق پرونده تأثیر مستقیمی بر اینکه چگونه و کدام قانون بر آن اعمال شود، دارد. قبل از انجام هر کاری - تحقیق، نوشتن، تهیه استدلال شفاهی - تیم‌ها باید اطلاعات کاملی از حقایق موجود در پرونده کسب کنند. ما پیشنهاد می‌‌کنیم قبل از شروع هر تحقیق حقوقی، حداقل سه بار متن پرونده را با اهداف مختلف بخوانید.

 

اینجا بیشتر بخوانید

تصحیح و توضیح پرونده مسابقات موت کورت

 

1. نحوه صحیح خوانش اول: بررسی کلیات پرونده موت کورت

شما باید پرونده را در اسرع وقت پس از انتشار آن بخوانید. اولین باری که آن را می‌خوانید، باید کل پرونده را در یک جلسه بخوانید. ممکن است بخواهید اولین مطالعه را بدون یادداشت برداری انجام دهید. شرکت‌کنندگان باید کل پرونده را بخوانند تا یک ایده کلی از تمام حقایق مربوطه به دست آورند. هدف از این نوع خوانش این است که قبل از هدر رفتن زمان بدون اینکه صرفاً بر روی موضوعاتی که در اوایل پرونده مهم هستند، تمرکز کنید با حقایقی که در ادامه پرونده ظاهر می‌شوند و موضوعات را شرح و بسط می‌دهند آشنا شویم و کل موقعیتی را که منجر به اختلاف می‌شود، را درک کنیم.

در خوانش اول، هدف شما باید این باشد که کلیات را شناسایی کنید: اینکه کشور‌های طرفین چه نوع حکومت‌هایی را دارند، دو دولت مورد مناقشه چه نوع روابط درگذشته با یکدیگر داشته‌اند، چگونه افراد ذکر شده در پرونده در داخل بوروکراسی هر دولت قرار می‌گیرند، انواع آسیب‌های کسانی که مدعی جبران خسارت هستند، چه بوده‌است. در طول این مطالعه روی موارد خاص تمرکز نکنید، درواقع خوانش اول باید یک شمای کامل از اختلاف را نشان دهد.

اولین مطالعه شما باید با مدنظر داشتن خواسته‌های دعوا به پایان برسد. همانطور که قبلاً ذکر شد، خواسته‌های که طرفین به دنبال آن هستند، اولین نقشه راه شما به سمت استدلال‌هایی است که تیم شما در لوایح و مراحل شفاهی آماده می‌کند، بنابراین توجه به خواسته‌ها در پایان خوانش اول مهم است.

پس از خواندن کل پرونده و یادداشت خواسته‌ها، پرونده را کنار بگذارید و به پرونده فکر کنید. از خود بپرسید که کدام حقایق برای هر یک از موضوعات ذکر شده در خواسته‌ها مهمتر به نظر می‌رسید. از خود بپرسید کدام حقایق می‌تواند منجر به ابهام در هر یک از موضوعات ذکر شده شود. بیشتر از همه، قبل از تمرکز بر روی جزئیات، به کل مجموعه حقایق موجود در پرونده فکر کنید.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید

نحوه خوانش، تجزیه و تحلیل پرونده مسابقات موت کورت (بخش اول)

بهمون نظر بدید

مطمئن باشید که نظرات شما بسیار دقیق مطالعه خواهد شد و به آن پاسخ خواهیم داد ، هر نظری که برای ما می نویسید قوت قلبی برای حال ما خواهد بود

captcha Refresh

به این مطلب امتیاز دهید

آخرین دانلود های رایگان

آخرین محصولات