این مطلب را به دوست خود ارسال کنید

اطلاعات شما نزد موت کورت با علی مسعودیان کاملا محفوظ می باشد

نحوه گزینش اعضای تیم جهت شرکت در موت کورت فیلیپ سی جساپ

نحوه گزینش اعضای تیم جهت شرکت در موت کورت فیلیپ سی جساپ
چکیده این مطلب : انتشار : 1402/09/28 0 نظر

📌نحوه گزینش اعضای تیم جهت شرکت در موت کورت فیلیپ سی جساپ

مترجم: مریم احمدی، دانشجو کارشناسی حقوق دانشگاه فردوسی مشهد

 

اولین اقدام در رقابت موت کورت با انتخاب اعضای تیم آغاز می‌شود. گزینش باید در اسرع وقت و پیش از انتشار پرونده ترتیب داده‌شود. مطابق قوانین موت کورت فیلیپ سی جساپ حداکثر اعضا، پنج نفر است. لذا از این مزیت استفاده کنید و تیم خود را با حداکثر اعضا ببندید. هنگامی که تیم شما تشکیل شد، به اعضای تیم ایمان داشته باشید، مسئولیت‌ها را به آنها بسپارید و آن‌ها را در این سفر همراهی کنید. انتخاب یک تیم خوب مستلزم تجربه و مهارت بالای مربی یا مصاحبه گیرنده است. مصاحبه گیرنده ترجیحاً بایستی از میان افراد با سابقه و یا اساتید حقوق باشند.

 

برگزاری مصاحبه برای انتخاب اعضای تیم

اگر برای گزینش اعضای تیم مصاحبه‌ می‌گیرید؛ بهتر است ترکیبی از مصاحبه کتبی و شفاهی باشد تا موت کورت مربوطه را شبیه‌سازی کند.

به عنوان مثال، مصاحبه‌گر می‌تواند یک موضوع خواسته از پرونده رقابت‌های پیشین را انتخاب کند و از مصاحبه‌شوندگان دعوت کند تا به عنوان وکیل طرف خواهان یا خوانده در مورد آن لایحه کتبی 1 الی 3 صفحه‌ای نوشته و همچنین آن را حداکثر در 10 دقیقه به صورت شفاهی ارائه کنند. همچنین در قسمت شفاهی میتوان با پرسش سوالات حقوقی در حوزه مربوطه، دانش حقوقی مصاحبه شونده را محک زد.

 در بررسی لایحه کتبی باید به نکات زیر توجه کنید:

  • مطالب مستدل و مستند تنظیم شده‌باشد.
  • استدلال ها سازمان‌یافته باشد و از متود‌های رایج نگارش لایحه حقوقی استفاده شده‌باشد. بدان معنا که موارد چهارگانه موضوع (Issue)، قاعده (Rule)، اعمال قاعده (Application) و نتیجه گیری (Conclusion) باید از یکدیگر قابل تفکیک باشند. این نکته باید در تمامی بخش های لایحه رعایت شود.
  • تسلط خوب بر زبان نوشتاری انگلیسی؛ به این معنی که جملات کامل و قابل فهم باشند و انتخاب کلمات، دقیق صورت گرفته باشد.

 

 در ارزیابی ارائه شفاهی باید به نکات زیر توجه کنید:

  • توانایی اندیشیدن فعال؛ می‌توانید این مهارت را با پرسیدن سؤالاتی در جایگاه قاضی بیازمایید و از متقاضیان بدون آنکه از قبل اطلاعی در این زمینه داشته باشند؛ بخواهید که از جانب وکیل طرف دیگر پرونده، دفاعیاتی ارائه کنند.
  • درک حقوقی بالا؛ به توانایی تشخیص اصل یک موضوع یا نقص در یک استدلال خاص اشاره دارد. این امر تصدیق کننده برخورداری از پایه حقوقی بالا است.
  • تلفظ صحیح؛ با در نظر گرفتن اینکه لهجه در این ارزیابی بی ارتباط است، زیرا مهم آن است که منظور به شیوه صحیح منتقل شود.

 

سایر ویژگی های مورد انتظار از اعضای تیم

1) با انگیزه بودن

اعضای تیم باید از نظر شخصیتی، با انگیزه و پرتلاش بوده و در انجام وظایف ثابت قدم باشند. موت کورت جساپ یک پروسه بسیار زمان‌بر است، بنابراین حفظ انگیزه تا پایان مسیر در کسب نتیجه مطلوب بسیار حیاتی است.

2) توانایی کار تیمی

موت کورت فیلیپ سی جساپ نیازمند سطح بالایی از کار گروهی است. به عنوان مربی باید اطمینان حاصل کنید که این نامزدها ظرفیت کار تیمی را داشته و باعث ایجاد اصطکاک غیر ضروری در کار تیم نمی‌شوند. به عنوان مثال، می‌توانید از متقاضیان بپرسید که با توجه به تجربیات خود آیا تابحال در فعالیت‌های تیمی درگیر بوده‌اند وآیا نتیجه کار تیمی‌شان با موفقیت همراه بوده‌است یا خیر.

 

 3) داشتن سابقه شرکت در موت کورت 

هیچ جایگزینی برای تجربه وجود ندارد و این گزاره در مورد شرکت در موت کورت جساپ نیز صادق است. بنابراین، اگر دانشگاه شما در سال های پیشین در جساپ شرکت کرده‌است؛ از این امر بهره برده و تیم خود را ترکیبی از شرکت کنندگان جدید و افراد باتجربه قرار دهید.

 

پس از انتخاب اعضا نوبت به تقسیم وظایف می‌رسد.

 تقسیم کار در تیم

طبق قواعد مسابقات، هر یک از پنج عضو تیم جساپ می‌توانند در دور شفاهی موتر باشند. با این حال، اکثر تیم‌ها چهار نفر را به عنوان اورالیست و یک نفر را به عنوان ریسرچر انتخاب می‌کنند. در این صورت، به محض اینکه پرونده مسابقه منتشر شد؛ تیم باید به خواهان و خوانده تقسیم شود. پس از این، باید به افراد زمان کافی جهت تحقیق داده‌شود.

تیم را به خواهان اول (معمولاً خواسته 1 و 2 را استدلال می‌کند)، خواهان دوم (خواسته 3 و 4 را استدلال می‌کند)، خوانده اول (خواسته 1 و 2 را استدلال می‌کند) و خوانده دوم (خواسته 3 و 4 را استدلال خواهند کرد) تقسیم می‌کنند. خواهان و خوانده اول همچنین خواهان و خوانده دوم باید در فرایند تحقیق در مورد موضوعات با یکدیگر همکاری کنند زیرا دو موضع مخالف در یک موضوع را برعهده دارند و می‌توانند در رفع نقص استدلال‌های طرف مقابل کمک کنند.

عضو پنجم یا همان ریسرچر، می‌تواند به طرق مختلف ایفای نقش کند. این شما هستید که تصمیم می‌گیرید کدام راه بهترین است. برخی از تیم ها از ریسرچر می‌خواهند که یک مورد از خواسته‌ها را به طور کامل بنویسد. این به ویژه زمانی که یکی از اعضا برنامه درسی بسیار شلوغی داشته باشد؛ می‌تواند مفید باشد. برخی به عضو پنجم اجازه می‌دهند که بیشتر نظاره‌گر فرآیند باشد تا بدین ترتیب او را برای سال آینده آماده کنند.

همچنین انتخاب تنها دو نفر از اعضا به عنوان اورالیست نیز بسیار رایج است. این شیوه در برخی موارد ترجیح دارد. زیرا اورالیست خوب با تمام ویژگی های اساسی و تعهد به کار به ندرت یافت می‌شود. نیازی به گفتن نیست که این امر بار بسیار بیشتری را بر دوش دو اورالیست منتخب وارد می‌کند. با این حال، نکته مثبت این است که این دو در طول مسابقه به طور قابل توجهی تجربه بیشتری نسبت به دیگران کسب خواهند کرد.

ایجاد تعادل در انتخاب افراد در نقش خواهان و خوانده نیز بسیار مهم است. هیچ کدام از افراد خواهان و خوانده نباید بهتر از دیگری باشند. برخی تیم‌ها این رویکرد را در پیش می‌گیرند. یعنی یک طرف را به دو نفر از بهترین اعضا سپرده و با این کار طرف دیگر را ضعیف می‌کنند. تیم‌هایی که از تعادل داخلی مناسب برخوردار نیستند؛ ممکن است بتوانند به دور بین‌المللی راه یابند، اما به ندرت به مرحله حذفی می‌‌رسند. سعی کنید تیم خود را متعادل نگه دارید تا هم خواهان و هم خوانده شانس بالایی برای برنده شدن در هر مرحله را  داشته باشد.

 

 

 

بهمون نظر بدید

مطمئن باشید که نظرات شما بسیار دقیق مطالعه خواهد شد و به آن پاسخ خواهیم داد ، هر نظری که برای ما می نویسید قوت قلبی برای حال ما خواهد بود

captcha Refresh

به این مطلب امتیاز دهید

آخرین دانلود های رایگان

آخرین محصولات