این مطلب را به دوست خود ارسال کنید

اطلاعات شما نزد موت کورت با علی مسعودیان کاملا محفوظ می باشد

ترجمه متن پرونده موت داوری ورزشی (SAM) 2024

ترجمه متن پرونده موت داوری ورزشی (SAM) 2024
چکیده این مطلب : انتشار : 1402/09/08 0 نظر

📌 ترجمه متن پرونده موت داوری ورزشی (SAM) 2024

مترجم: سما حضرتی، شرکت کننده مسابقات موت داوری ورزشی 

 خواهان پرونده مسابقات موت داوری ورزشی 2024، آژانس مبارزه با دوپینگ WADA)) و خوانده این پرونده فوتبالیست 17 ساله اهل کشور ایردونیا، لزلی یانگ می‌باشد که از سال 2022 به لیگ فوتبال کشورش پیوسته‌است. لیگ ملی فوتبال مردان جمهوری ایریدونیا ("Iridonia")  به دلیل آموزش مستعد‌ترین بازیکنان جوان فوتبال مشهور است. اتحادیه فوتبال آن ("IFA") از سال 1952 عضو فدراسیون بین المللی فوتبال ("FIFA") بوده‌است. لزلی با هدف شرکت در مسابقات جام جهانی در تاریخ 3 ژانویه 2024 شروع به تمرین کرد و به عنوان عضو تیم ملی ایریدونیا از تاریخ 6 ژانویه 2023 در دور مقدماتی مسابقات شرکت کرد. اما در یکی از این مسابقات که در تولپانیا در 28 اکتبر 2023 برگزار شده بود، پای سمت چپش آسیب عضلانی دید که باعث از دست دادن دو مسابقه دیگر شد. با وجود اینکه تا اواخر نوامبر کاملا بهبود یافت اما همچنان در لیست نهایی 26 بازیکن راه‌یافته به مسابقات جام جهانی توسط سرمربی تیم ایریدونیا آقای دلوسکمپس قرار نگرفت. این موضوع باعث فشار روحی، اضطراب، سردرد و در نتیجه مشکلات در خواب آقای یانگ شد.

در 15 دسامبر 2023 برف شدیدی در ایریدونیا آمد و باعث شکستن دست مادر آقای یانگ به نام گارسیا و در نتیجه منجر به جراحی آن شد و پزشک معالج خانم گارسیا برای آرام کردن درد پس از جراحی به ایشان 60 کپسول ترامادول که باید هر 6 تا 8 ساعت بستگی به میزان درد مصرف کنند، تجویز کرد. خانم گارسیا برای مصرف آسان دارو آن را در لیوان آب حل کرده و سپس مصرف می‌کرد.

در 26 دسامبر خانم گارسیا متوجه استرس آقای یانگ شد و به او پیشنهاد مصرف چای گیاهی برای بهتر کردن وضعیت خوابش کرد. چند روز بعد در تاریخ 31 دسامبر با توجه بی نتیجه بودن تلاش برای استراحت، آقای یانگ از مادرش درخواست چای گیاهی کرد. این درخواست در شب 31 دسامبر 2023 اتفاق افتاد ویا ساعات اولیه صبح 1 ژانویه 2024 معلوم نیست و در این مورد اختلاف وجود دارد. آقای یانگ بعد از نوشیدن چای گیاهی که مادرش با در دسترس‌ترین لیوان برای او درست کرده‌بود توانست به خواب برود.

آقای نیرادو بازیکن 19 ساله ایردونیایی که در لیست نهایی جام جهانی قرار داشت، در 2 ژانویه 2024 آسیب دید و با توجه به نظر دکتر تیم نتوانست که در ترکیب تیم باقی بماند و به این ترتیب آقای یانگ جایگزین او شد.

در 3 ژانویه 2024 قبل از اعزام تیم به مسابقات جام جهانی در تولپانیا کشور همسایه آقای یانگ دو نمونه آزمایش ادرار در حضور آفیسر دوپینگ فیفا در ایریدونیا انجام داد. در نتیجه این آزمایش در نمونه آقای یانگ 0.8 میلی لیتر ترامادول که از مواد غیر قانونی در لیست دوپینگ 2024 است، یافت شد. در 13 ژانویه 2024 آقای یانگ از نتیجه آزمایش مطلع شد و سریعا توسط فیفا با استناد بر نقض مواد 6 و 7 و 31 مقررات ضد دوپینگ فیفا از ادامه فعالیت معلق شد.

تیم ایریدونیا درمرحله یک شانزدهم نهایی حذف شد.

فیفا از بازیکن دعوت کرد تا ظرف 20 روز به کمیته انضباطی فیفا اطلاع دهد که آیا او مایل است: الف. اعتراف به نقض قوانین ضد دوپینگ کند و محرومیت‌های ناشی از آنرا  بپذیرد ؛ ویا ب. برای اعتراض به موارد نقض ادعایی و/یا پیامدهای ناشی از آن درخواست جلسه استماع نزد کمیته انضباطی فیفا را دارد.

که با توجه به درخواست بازیکن در 1 مارچ 2024 در کمیته انضباطی فیفا جلسه رسیدگی برگزار شد.

در 5 مارس 2024، کمیته انضباطی فیفا رای خود را ابلاغ کرد که طی آن مشخص شد بازیکن موارد نقض ادعایی را مرتکب شده‌است اما مشخص شد که هیچ تقصیری یا سهل انگاری ندارد اما به دلیل عدم صلاحیت از فعالیت ممنوع شد.

فیفا رای خود را به طرفین پرونده و همچنین به WADA و IADA (آژانس ضد دوپینگ ایردونیا) فرستاد. WADA بر اساس ماده R48 قانون CAS، در خواست تجدیدنظر نزد CAS (دیوان داوری ورزش) علیه بازیکن مطرح کرد.

 در 16 می 2024، جلسه رسیدگی برگزار شد. آقای یانگ مدعی شد که مصرف ترامادول خارج از مسابقه بوده و هیچ اطلاعی از عمل خانم گارسیا نداشته‌است. همچنین از طرف مربی او تضمینی جهت شرکت در مسابقات جام جهانی نبوده‌است.

کمیته رسیدگی فیفا با استناد بر ماده 6 قانون ضد دوپینگ اشاره کرد که این وظیفه شخصی بازیکن است که اطمینان حاصل کند که هیچ ماده ممنوعه‌ای وارد بدن او نمی‌شود. بازیکنان مسئول هر ماده ممنوعه یا متابولیت‌هایی هستند که در آزمایش و نمونه‌های آن‌ها وجود دارد. بر این اساس، لازم نیست که قصد، تقصیر، سهل انگاری یا استفاده آگاهانه از جانب بازیکن به منظور ایجاد نقض قانون ضد دوپینگ طبق ماده 6 نشان داده‌شود و وجود هر مقدار گزارش شده از یک ماده ممنوعه یا متابولیت‌ها و نشانگرهای آن در نمونه یک بازیکن، نقض قانون ضد دوپینگ است.

موضوعات پرونده (خواسته‌ها):

1. آیا درخواست تجدید نظر توسط WADA قابل پذیرش است؟

2.آیا بازیکن مرتکب نقض قوانین ضد دوپینگ (ADRVs) شده‌است؟

3. آیا آزمایش دوپینگی که بازیکن تحت آن قرار گرفته‌است، آزمایش درون رقابتی حساب می‌شود یا خارج از مسابقه؟

4. چگونه ماده ممنوعه (ترامادول)وارد بدن آقای یانگ شده‌است؟

5. در صورتی که مشخص شود که آقای یانگ مرتکب ADRV شده است، چه مجازاتی باید اعمال شود؟

 

دسترسی به فایل پرونده مسابقات و اطلاعات بیشتر در خصوص موت داوری ورزشی اینجا بخوانید

.

.

بهمون نظر بدید

مطمئن باشید که نظرات شما بسیار دقیق مطالعه خواهد شد و به آن پاسخ خواهیم داد ، هر نظری که برای ما می نویسید قوت قلبی برای حال ما خواهد بود

captcha Refresh

به این مطلب امتیاز دهید

آخرین دانلود های رایگان

آخرین محصولات