این مطلب را به دوست خود ارسال کنید

اطلاعات شما نزد موت کورت با علی مسعودیان کاملا محفوظ می باشد

ترفند‌های دفاع شفاهی موثر در موت کورت؛ سه) مواجه با سوالاتی که پاسخ آن را نمی‌دانیم! 

ترفند‌های دفاع شفاهی موثر در موت کورت؛ سه) مواجه با سوالاتی که پاسخ آن را نمی‌دانیم! 
چکیده این مطلب : انتشار : 1402/07/22 0 نظر

📌 ترفندهای دفاع شفاهی موثر در موت کورت (سه مواجهه با سوالاتی که پاسخ آن را نمی‌دانیم!

در طول مسابقات موت کورت ممکن است با موقعیت‌هایی برخورد کنید که قضات از شما سؤالی را پرسیده‌اند و شما پاسخ را نمی‌دانید. حقوق بین‌الملل پهنه گسترده‌ای از مسائل حقوقی را با بخش‌های بسیار پویا پوشش می‌دهد که طبیعتاً نمی‌توان با تمامی آن‌ها آشنا بود. ممکن است در طول ارائه شفاهی خود در موت کورت به جایی برسید که قضات از شما سؤالی را می‌پرسند، کاملاً شما را متوقف می‌کنند وشما هیچ ایده‌ای برای پاسخ به آنچه از شما خواسته می‌شود، ندارید. معنای سوال را نمی‌دانید و حتی اگر بتوانید سوال را معنا کنید، هیچ ایده‌ای برای پاسخ دادن به سوال ندارید. این یک تجربه بسیار رایجی است؛ موقعیتی است که هر موتری تجربه کرده‌است. اما می‌توان آن را به خوبی مدیریت کرد. اکنون اولین قدمی که باید در زمانی که مبهوت هستید بردارید این است که یک دقیقه مکث کنید، نفس بکشید و آن سوال را فهم کنید. وقتی برای اولین بار سؤال را می‌شنوید و سؤال شما را ناامید می‌کند ممکن است که سؤال یا دغدغه های سوال را متوجه نشده‌باشید. در این صورت فرصت را غنیمت بشمارید تا از قضات درخواست کنید که سوال را برای شما روشن کنند با این روش قضات را مجبور می‌کنید که سوال خود را با عبارت پردازی متفاوتی مطرح کنند تا از این طریق بتوانید مراد و دغدغه آن را از سوالش متوجه شوید. علاوه بر این می‌توانید از آنها بخواهید که سوال را تکرار کنند. این به شما فرصت می‌دهد تا کمی فرصت برای فکر کردن داشته باشید و معنای سوال را دریابید تا به آن‌ها پاسخ دهید. چنین درخواست‌هایی در مسابقات موت کورت رایج است و نمره‌ای از موترها بابت آن نباید کسر شود. درواقع این یک وضعیت ایده‌آل است که از آن‌ها بخواهید منظور خود را روشن کنند و اگر توانستید سوالشان را پاسخ دهید.

 اما موقعیت دیگر این است که با وجود چنین درخواست‌هایی همچنان شما ندانید چگونه به سوال پاسخ دهید در این موقع به قضات دروغ نگویید زیرا گرفتار می‌شوید و این خیلی بد خواهد شد. موترهای با تجربه و افرادی که برای شرکت در چنین موقعیت‌های پرفشاری آموزش دیده‌اند می‌دانند که همیشه این احتمال وجود دارد که چیزی به شما تحمیل شود و شما قادر به غلبه بر آن نباشید. خب کلید حل این مشکل تمرکز بر چیزی نیست که قادر به ارائه آن نیستید، بلکه نکته کلیدی، تمرکز بر چیزی است که می‌توانید به عنوان جایگزین برای پاسخ به سوال ارائه دهید. ممکن است سوالی در مورد حوزه‌ای از حقوق از شما پرسیده شود که راجع به آن تحقیق نکرده و هیچ وقتی برای آن نگذاشته‌اید؛ چرا که مثلاً مستقیماً به اختلاف مربوطه در پرونده مرتبط نمی‌شود. به عنوان مثال ممکن است سوال پرسیده شده مرتبط با زمینه مورد علاقه قاضی باشد که تصمیم می‌گیرد شما را در مورد آن آزمایش کند تا ببیند آیا می‌توانید به سوالی که مرتبط با پرونده نیست، پاسخ دهید.که پاسخ به آن نشان دهنده دانش بالای موتر به قاضی می‌باشد. بدین معنی که قاضی بسنجد که آیا موتر می‌تواند تشخیص بدهد که سوال مربوط به حوزه اختلاف فعلی نیست و نشان دهد که نمی‌تواند پاسخ دقیقی به قضات داشته باشد، با این حال بتواند پاسخی درخور به عنوان جایگزین به قضات ارائه دهد.

در این وضعیت به گزینه های جایگزین فکر کنید مناسب نیست که قضات را در آن حال باقی بگذارید. همیشه در ذهن یک جایگزین برای ارائه به قاضی داشته باشید یا راهی برای برقراری ارتباط با قاضی پیدا کنید. مسلماً موقعیت دشواری است و فائق آمدن بر آن امتیاز بسیار بالایی برای تیم شما به ارمغان خواهد آورد. به گونه ای که پاسخ به آن ممکن است تیم شما را برنده آن راند از مسابقات بکند، چرا که موقعیت سختی است و هر موتری از آن سربلند بیرون نمی‌آید. شما یک راه جایگزین برای بحث و ارتباط‌‌گیری با قضات را پیدا ‌کنید که این نشان دهنده علاقه شما به تعامل با پنل قضات در مسابقه موت کورت است. علیرغم ناتوانی شما در پاسخگویی مؤثر به سوال ارائه شده، در اینجا هدف شما ارائه پاسخی جایگزین به دادگاه یا قاضی است. به عنوان مثال ممکن است نتوانید به سوالات او به طور خاص راجع به اقدامات متقابل پاسخ دهید، اما می‌توانید به او پیشنهاد دهید که چگونه محققان این بحث جدید را که مربوط به اقدامات متقابل است را شناسایی کرده اند. با این کار درست است که قاضی را کاملاً راضی نکرده‌اید زیرا آن‌ها سوال خود را پرسیده‌اند و شما نتوانسته‌اید به آن پاسخ دهید اما همچنان دادگاه را در وضعیت بهتری در نحوه نگرش به خودتان قرار می‌دهید زیرا شما سعی کرده‌اید به جای بستن هر نوع راه برای برقراری ارتباط به تعامل با قاضی ادامه داده‌اید. اغلب اوقات وقتی قضات از شما سوال می‌پرسند فقط می‌خواهند با شما گفت‌وگو کنند. می‌خواهند شما را در زمینه قانون یا حقایق پرونده مربوط به نوعی در مکالمه درگیر کنند و وظیفه شما این است که درگیر شوید. این اساسا همه هدف شما در آن لحظه است این ماموریت شما است که در نظر پنل قصات سرگرم کننده، مطلع و رضایت بخش باشید. از هر فرصتی که برای انجام این کار به دست می‌آورید استفاده کنید، حتی اگر نتوانید آن‌ها را در مورد موضوعی که از شما خواسته می‌شود راضی کنید. اطلاعاتی را به آن‌ها ارائه دهید که در واقع در آن حوزه از سوال می‌دانید هرچند به طور مستقیم مربوط به سوال مطروحه نباشد. مثلاً بگویید: «من از این موضوع آگاهی دارم و می‌توانم مطالب اصلی مربوط به موارد الف یا ب را مطرح کنم یا در 10 سال گذشته درباره این موضوع بحثی وجود داشته‌است که محققان به طور طولانی در مورد آن در مقالات مختلف بحث کرده و به این نتیجه رسیده‌اند که شاید این موضوع حائز اهمیت است واگر دادگاه اجازه دهد شاید بتوانم به هسته اصلی و عمق این بحث‌ها بپردازم». بنابراین از این طریق خود را در موقعیت ضعف قرار نداده‌اید و اتفاقاً نظر قضات را نسبت به خود ارتقا بخشیده‌اید.

 

 

 

 

 

 

بهمون نظر بدید

مطمئن باشید که نظرات شما بسیار دقیق مطالعه خواهد شد و به آن پاسخ خواهیم داد ، هر نظری که برای ما می نویسید قوت قلبی برای حال ما خواهد بود

captcha Refresh

به این مطلب امتیاز دهید

آخرین دانلود های رایگان

آخرین محصولات