این مطلب را به دوست خود ارسال کنید

اطلاعات شما نزد موت کورت با علی مسعودیان کاملا محفوظ می باشد

ترفند‌های دفاع شفاهی موثر در موت کورت؛ دو) شناسایی دغدغه قضات

ترفند‌های دفاع شفاهی موثر در موت کورت؛ دو) شناسایی دغدغه قضات
چکیده این مطلب : انتشار : 1402/07/18 0 نظر

ترفند‌های دفاع شفاهی موثر در موت کورت؛ دو) شناسایی دغدغه قضات

تعامل شما با قضات مهم‌ترین و بیشترین قسمت از تجربه شما در فرایند موت کردن را تشکیل می‌دهد. برخلاف آنچه که از موت کردن شنیده یا تصور کرده‌اید، موت کردن در مسابقات موت کورت؛ پرینت گرفتن متن ارائه، ایستادن پشت پودیوم، قرار دادن برگه متن ارائه در آنجا و خواندن 10 یا 15 صفحه از آن نیست. پنل قضات آنجاست تا با رضایت کامل از شما پرسش کند و نظریه‌ها، لوایح و دفاع شما را با رگباری از سوالات آزمایش ‌کند و بی‌رحمانه نیز این کار را  انجام می‌دهد. دراین وضعیت بقای شما به توانایی شما برای فکر کردن در آن لحظه بستگی دارد تا بتوانید درعرض 60 ثانیه آن را انجام دهید. که بدیهی است که تسلط بر آن زمان زیادی می طلبد و این چیزی است که شما باید خود را در طول تمرین‌های تیمی خود برای آن آماده کنید. در طول موت کردن همانطور که قبلاً هم اشاره شد بدون وقفه رها نمی‌شوید و قادر به ارائه مونولوگ نخواهید بود، کلام‌شما مدام قطع می‌شود. اولاً شما نباید آن را به عنوان نشانه‌ای از عملکرد بد خود در نظر بگیرید یا اینکه تصور کنید در حال باخت هستید و یا قضات از دست شما ناراضی‌اند بالعکس وقتی از شما سوال پرسیده می‌شود، اغلب نشان‌دهنده علاقه‌ای است که پنل قضات به دیدگاه‌ها، استدلالات و تکرار برخی مفاهیم به طور کلی دارند. بنابراین توانایی پاسخگویی به این سؤالات تصویر شما را هم از منظر دفاع و هم اعتبار شما را از نظر نحوه نگاه قضات به شما بهبود می‌بخشد.

شناسایی دغدغه قضات

 زمانی که از موتر‌ها سوالی پرسیده می‌شود همراه با دغدغه‌ای است که به نوعی درسوال پنهان شده‌است. شما باید بتوانید نشان دهید که دغدغه را متوجه شده‌اید و می‌خواهید که به آن در پاسخ خود بپردازید. تسلط بر این توانایی که بتوان دغدغه را کشف کرد راه خوبی برای به دست آوردن امتیاز از قضات و اینکه بتوانید به آنها بگویید که شما یک وکیل زبردست هستید، می‌باشد.

این چیزی نیست که به طور غریزی برآن مسلط باشید که همه از ابتدا قادر به انجام آن باشند، چیزی است که به تمرین زیاد نیاز دارد. به قاضی نشان دهید که دغدغه را شناخته اید و به او بفهمانید که این فقط دغدغه شما جناب قاضی نیست بلکه این دغدغه ای بود که به عنوان مثال توسط قاضی تاناکا در رای x  بیان شد. بنابراین نه تنها دغدغه را شناسایی کنید و به دغدغه پاسخ دهید، بلکه همچنین در مورد این‌که آن دغدغه چگونه در حقوق بین‌الملل منعکس شده نیز بحث‌ کنید. پاسخ مستدل که از آرای قضایی ماخوذ شده‌است به قاضی این امکان را می‌دهد که شما را فردی آشنا با رویه قضایی بداند و از این طریق بر اعتبار خود نزد قضات می‌افزایید و همزمان به دغدغه های قضات می‌پردازید.

به چالش کشیده شدن توسط قضات

اگر قضات موضع شما را به چالش کشیدند سعی کنید برای قاضی تعیین کنید که چرا موضع شما بر موضع قاضی ترجیح دارد. برای این کار لازم است که شما به منابع حقوقی استناد داشته باشید. احتمالا بار‌ها اهمیت استناد صحیح به ذکر منابعی که استفاده می‌کنید را شنیده‌باشید و این باعث می‌شود که این تصور را برای پنل قضات ایجاد کند که شما یک مدافع باسواد و کوشا هستید که آگاه به تمام اطلاعات مورد نیاز پرونده است و با آن آشناست، مثل اینکه دستیار و کمک قضات در حل پرونده هستید. این مانع از این می‌شود که پنل اعتبار شما و استدلال‌های شما را خدشه دار کند. با این روش آن‌ها درحجیت استدلال‌های شما تردید نخواهند کرد. آنها شما را یک وکیل حواس جمع می‌بینند که کاملاً در مورد قضیه مطمئن است، که ظرایف و نقاط ضعف پرونده را درک کرده‌است. پس تا آخر ارائه‌تان استدلال‌های شما را آزمایش نخواهند کرد. بنابراین فرصت را غنیمت بشمارید که بتوانید برداشت قاضی از حقوق قابل اعمال و حقایق پرونده را به چالش بکشید و قضات را تصحیح کنید و تصحیح خود را با استناد به منابع تقویت کنید.

تمام تلاش خود را کنید تا همزمان به سؤالات پاسخ دهید و متن ارائه خود را پیش ببرید و مطمئن شوید که دادگاه را راضی کرده‌اید. بنابراین این ترفندی است که باید به حتماً آن را در نظر داشته باشید و به آن تکیه کنید و در جایی که فرصت آن است از این ترفند برای کسب امتیاز استفاده کنید.

 

 

 

 

بهمون نظر بدید

مطمئن باشید که نظرات شما بسیار دقیق مطالعه خواهد شد و به آن پاسخ خواهیم داد ، هر نظری که برای ما می نویسید قوت قلبی برای حال ما خواهد بود

captcha Refresh

به این مطلب امتیاز دهید

آخرین دانلود های رایگان

آخرین محصولات