این مطلب را به دوست خود ارسال کنید

اطلاعات شما نزد موت کورت با علی مسعودیان کاملا محفوظ می باشد

هفت مهارت حقوقی که در موت کورت یاد می‌گیرید

هفت مهارت حقوقی که در موت کورت یاد می‌گیرید
چکیده این مطلب : انتشار : 1402/06/20 0 نظر

📌 هفت مهارت حقوقی که در موت کورت یاد می‌گیرید!

تقویت قوه استدلال و حل مسئله

مهارت حل مسئله نیز همانند هر مهارت دیگری آموختنی است. مطالعه پرونده­های حقوقی مهم­ترین ابزار شما جهت تقویت قوه استدلال است. سرکار داشتن با رویه قضایی و مطالعه پروندههای مختلف جهت نگارش لوایح و ارائه شفاهی، بخش لاینفک مسابقات موت کورت است که در نتیجه به ارتقای قدرت استدلال شما می‌انجامد.

ارتقاء فنون پژوهش

پژوهش، خط مقدم نگارش لایحه کتبی است. لوایح بر اساس یافته­های حاصل از پژوهش استوار می­گردد. فنون پژوهش از جمله آشنایی با منابع معتبر، پایگاه‌های اطلاعاتی علمی و به کارگیری آن­ها گام­هایی است در کنار مربی تیم می­توان آن‌ها را تمرین کرد و ارتقا بخشید.

نگارش لایحه کتبی

پس از انجام پژوهش­های اولیه، نوبت به پیاده­کردن آن مطالب بر روی کاغذ در قالب لایحه کتبی می­رسد. لایحه کتبی بیانگر حقانیت هر وکیل مدافعی است که تنظیم خط به خط آن ظرافت ادبی و حقوقی خاصی را می‌طلبد. زبان حقوقی، استناد به دلایل متقن با استفاده از منابع حقوقی معتبر و الزام‌آور لازمه­ی نگارش یک لایحه حقوقی برنده است. شناخت تمامی این فنون جز با راهنمایی افراد باتجربه و ممارست شما میسر نخواهد بود که مرحله کتبی مسابقات موت کورت در راستای تامین این هدف طراحی شده‌است.

فن دفاع شفاهی

شرکت در مسابقات موت­کورت با عادی سازی تدریجی فضای دفاع نزد محاکم، می­تواند کمک فراوانی در کاهش استرس و کنترل اضطراب به هنگام حضور نزد محاکم واقعی داشته باشد. هدف از شبیه‌سازی مسابقات در بخش دفاع شفاهی هم همین است! تا افراد با نارسایی خود در این دادگاه‌های تمرینی روبرو شوند. با تمرین و ممارست در پی مرتفع نمودن آن برآیند.

تقویت زبان تخصصی حقوقی

تقویت زبان تخصصی از طریق متود های آموزشی CLIL و  TBLTدر طی فرآیند موت کورت قابل انجام است. متود CLIL بر یکپارچه سازی یادگیری محتوا در کنار زبان متمرکز است. بدین معنا که به عنوان مثال با خواندن متون کنواسیون­ها نه تنها دانش حقوقی خود را ارتقا می‌دهید بلکه سطح زبان خود را نیز بهبود می بخشید. همچنین TBLT به عنوان یکی از شناخته شده­ترین روش‌های آموزش زبان، به معنای آموزش تکلیف محور است. در طی فرآیند موت کورت شرکت‌کنندگان در حین آماده‌سازی خود برای نگارش لایحه و همچنین دفاع شفاهی به عنوان تکالیف آموزشی خود زبان تخصصی خود را با استفاده از متود TBLT نیز تقویت می‌کنند.

تقویت مهارت کار تیمی

شرکت در مسابقات موت­کورت با کار در قالب حداقل یک تیم دو/سه نفره در مسابقات موت­کورت ادامه می یابد و این یعنی تمرین کار گروهی برای پیشبرد یک هدف در بلند مدت تا رسیدن به نتیجه مطلوب. یادگیری مهارت ارتباط متقابل و حفظ روحیه در همکاری با هم تیمی‌ها در مواجهه با چالش‌ها در طول این مدت تا رسیدن به هدف از جمله مهم­ترین درس‌هایی است که در این فرآیند می­توان به یادگار داشت.

پیداکردن ارتباطات بینالمللیدر سطح گسترده و بین­المللی

شعار قدیمی ترین مسابقه موت کورت دنیا یعنی موت کورت جساپ این است" رهبران آینده به یکدیگر متفاوت نگاه خواهند کرد چرا که برای اولین بار به عنوان دوست (در این مسابقات) هم دیگر را ملاقات کرده‌اند". ملاقات، آَشنایی و ارتباط­گیری افراد بین­المللی با زبان، نژاد، فرهنگ و ملیت‌های گوناگون یکی از مهم­ترین چشم انداز­های مسابقات موت کورت است.

پس اگر به دنبال کسب این مهارت‌های هفت‌گانه هستید، مدرسه تابستانه موت کورت بهترین بهانه برای شما خواهد بود که به دنیای پر رمز و راز موت کورت قدم بگذارید. 

جهت تهیه فیلم آموزشی دوره مدرسه تابستانه موت کورت ایران (اینجا) را کلیک کنید.

بهمون نظر بدید

مطمئن باشید که نظرات شما بسیار دقیق مطالعه خواهد شد و به آن پاسخ خواهیم داد ، هر نظری که برای ما می نویسید قوت قلبی برای حال ما خواهد بود

captcha Refresh

به این مطلب امتیاز دهید

آخرین دانلود های رایگان

آخرین محصولات