این مطلب را به دوست خود ارسال کنید

اطلاعات شما نزد موت کورت با علی مسعودیان کاملا محفوظ می باشد

مسیر ورود به موت کورت‌های بین‌المللی

مسیر ورود به موت کورت‌های بین‌المللی
چکیده این مطلب : انتشار : 1402/06/16 0 نظر

📌 مسیر ورود به موت کورت‌های بین‌المللی

برای ورود به موت کورت‌های بین‌المللی باید چهار مولفه را مدنظر قرار دهید:

یک: وضعیت تحصیلی شما؛

دو: میزان تسلط شما به زبان انگلیسی تخصصی؛

سه: آشنایی کافی با قواعد مسابقات موت کورت؛ و

چهار: تشکیل تیم و شروع فرآیند کار تیمی

در وهله‌ی اول نیاز دارید از خود سوال بپرسید که «من» در چه قالبی قصد دارم در رقابت‌های موت کورت شرکت کنم، آیا قصد دارم به عنوان شرکت کننده (پژوهشگر یا اورالیست) در موت کورت فعالیت داشته باشم؟ یا قصد دارم هدایت و مربی‌گری یک تیم را به عهده بگیرم؟ یا آن قدر تجربه دارم که به‌عنوان قاضی دورهای داخلی و بین‌المللی در مسابقات مشارکت داشته باشم.

در صورتی که قصد شرکت در مسابقات موت کورت را داشته باشید، باید بدانید که قواعد اکثر موت کورت‌های دنیا ایجاب می‌کند که دانشجوی در حال تحصیل در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد باشید. البته فارغ‌التحصیل بودن یا دانشجوی دکتری بودنِ شما مانع جدی برای شرکت در برخی موت کورت‌ها به شما نمی‌رود (مانند موت کورت نورمبرگ). برای اطمینان حاصل کردن از واجد شرایط بودن خود می‌بایست به قواعد همان سال آن مسابقات نگاه بیاندازید.

اگر قصد دارید مربی‌گری کنید، بهتر است حداقل یک بار سابقه شرکت در موت کورت را داشته باشید و یا از لحاظ آکادمیک شخصی برجسته باشید تا بتوانید هدایت یک تیم را به عهده گرفته و در حوزه‌های مختلف پژوهش، نگارش لایحه و دفاعیه شفاهی به تیم خود مشاوره دهید.

در وهله دوم نیاز دارید که سطح بسیار قابل قبولی از زبان انگلیسی داشته باشید. تجارب عدیده شرکت کنندگان و مربیان در موت کورت نشانگر این است که نمره کلی 6 آیلتس برای ورود به موت کورت کافی است. تنها مساله‌ای که در این خصوص باید بدانید این است که شما در پروسه موت کورت در حال یادگیری و تقویت زبان تخصصی خود هستید و هیچ وقت یک نسخه کامل بدون نقص نخواهید بود. بنابراین از اشتباه و جهل نترسید. بلکه آن را وسیله‌ای برای یادگیری بیشتر بدانید.

در وهله سوم شما باید به طور شفاف بدانید که برای شرکت در کدام موت کورت برنامه‌ریزی کرده‌اید. بیش از 30 موت کورت بین‌المللی هرساله در حوزه‌های مختلف و در شهرهای متفاوت از سراسر دنیا برگزار می‌شود. هریک از این مسابقات قواعد مخصوص خود را دارند. نکته مهم دیگر راجع به قواعد، «سال انتشار قواعد» است که می‌بایست منطبق با سالی باشد که شما قصد شرکت در آن را دارید. برای مثال، اگر شما متقاضی شرکت در موت کورت حقوق بین‌الملل فیلیپ سی جساپ سال 2024 هستید، می‌بایست قواعد موت کورت جساپ سال 2024 و نه 2023 یا پیش از آن را مطالعه کنید. چرا که هرساله قواعد به‌روزرسانی می‌شوند و در برخی ابعاد ممکن است تغییر کنند.

در آخر پس از آگاهی به سه مولفه مذکور شما می‌بایست فرآیند تشکیل تیم را آغاز کنید. برای تشکیل تیم و عضویت در آن معمولا یک فرد مسئول (مثلا دبیر انجمن علمی) در دانشکده حقوق دانشگاه شما داوطلبانه عهده‌دار انتشار یک فراخوان می‌شود. فراخوان برای ثبت نام متقاضیان و ارسال رزومه منتشر می‌شود. از میان تمام یا برخی رزومه‌های منتخب مصاحبه کتبی یا شفاهی گرفته می‌شود تا برترین افراد واجد شرایط تیم دانشگاه برای ثبت نام در مسابقات گزینش شوند. مصاحبه‌کنندگان می‌توانند افراد باسابقه از سایر دانشگاه‌ها، اساتید دانشگاه خود شما و فارغ‌التحصیلان باشند. هیچ محدودیتی در این خصوص وجود ندارد و انتخاب افراد ممتحن کاملا به مسئول مربوطه بستگی دارد. پس از گزینش و انتخاب اعضا، تیم می‌بایست مجددا با مدلحاظ قراردادن قواعد مسابقات برای ثبت نام اقدام کند.

این گونه شما آغازی پر از رمز و راز به دنیای جذاب موت کورت را تجربه خواهید کرد. دنیایی که باعث رشد و شکوفایی شما خواهد شد؛ آن هم در کلاس جهانی!

اگر به دنبال هموار کردن راه ورود خود به معتبرترین و شناخته‌شده‌ترین رقابت‌های بین‌المللی موت کورت هستید، فرصت استثنایی مدرسه تابستانه موت کورت را از دست ندهید!

برای تهیه فیلم دوره مدرسه تابستانه موت کورت ایران (اینجا) را کلیک کنید.

بهمون نظر بدید

مطمئن باشید که نظرات شما بسیار دقیق مطالعه خواهد شد و به آن پاسخ خواهیم داد ، هر نظری که برای ما می نویسید قوت قلبی برای حال ما خواهد بود

captcha Refresh

به این مطلب امتیاز دهید

آخرین دانلود های رایگان

آخرین محصولات