این مطلب را به دوست خود ارسال کنید

اطلاعات شما نزد موت کورت با علی مسعودیان کاملا محفوظ می باشد

مشارکت مربیان و قضات در موت کورت‌های بین‌المللی

مشارکت مربیان و قضات در موت کورت‌های بین‌المللی
چکیده این مطلب : انتشار : 1402/06/17 0 نظر

📌 مشارکت مربیان و قضات در موت کورت­‌های بین­‌المللی

شرکت در موت کورت در قالب­‌هایی مختلفی میسر است. در کنار نقش شرکت‌­کننده (خواه پژوهش­گر و خواه ارائه­‌دهنده) شما می‌توانید تجربیات دیگری همچون مربی­‌گری و قضاوت این مسابقات را هم در پرونده خود داشته باشید. این به این معنا است که صفر تا صد مسابقات موت کورت توسط خود دانشجویان حقوق مدیریت می­‌شود.

مربیگری در موت کورت

بر اساس قواعد مسابقات، مربی تنها راهنمایی تیم را بر عهده خواهد داشت و صرفا می­‌تواند توصیه‌های کلی در فرآیند پژوهش، نگارش و ویراستاری لایحه داشته باشد. به عبارتی دیگر نگارش لوایح و ارائه‌های شفاهی شرکت‌کنندگان ماحصل کار تیمی خود اعضای تیم تحت راهنمایی کلی مربی تیم می­‌باشد. اگر بخواهیم به نحوه مربی­‌گری در این مسابقات اشاره کنیم، غالبا مربیان مسابقات موت کورت از بین افراد با سابقه شرکت در این مسابقات انتخاب می‌شوند. با این وجود همچنان مربیان بدون سابقه­‌ای هم هستند که اولین تجربه شرکت آن‌ها در مسابقات درنقش مربی بوده‌­است. بنابراین داشتن گواهی خاصی برای مربی‌گری مورد نیاز نیست و ممکن است دریچه ورود برخی از افراد به دنیای موت کورت از طریق مربی­‌گری در این مسابقات باشد.

فرآیند جستجو و انتخاب مربی تیم توسط اعضای تیم بدون دخالت نهاد برگزارکننده انجام می­‌شود. در انتخاب مربی تیم نیز هیچ محدودیتی از حیث تحصیلات و هم دانشگاهی بودن نیز لحاظ نمی‌شود، بنابراین اعضای تیم با فراغ بال می‌توانند عمل کنند.

قضاوت در موت کورت

علاوه بر مربی­‌گری، قضاوت در مسابقات موت کورت نیز از جمله نقش‌هایی است که ایفاکنندکان آن دانشجویان حقوق می‌باشند. با این وجود، گاهی اساتید برجسته که به موت کورت علاقه‌ دارند نیز به عنوان قاضی افتخاری در این مسابقات حضور پیدا می‌کنند. از جمله آن‌ها می‌توان به حضور قضات دیوان بین­‌المللی دادگستری در کسوت قضاوت مرحله نهایی مسابقات موت کورت جساپ یا حضور قضات اصلی دیوان کیفری بین­‌المللی در مسابقات موت کورت شبیه‌سازی دیوان کیفری بین‌المللی اشاره کرد. قضات در دو بخش ارائه شفاهی و نگارش لایحه به ارزیابی تیم‌ها می‌پردازند. هر ساله طی فراخوان‌های منتشره قضات مسابقات موت کورت از میان علاقمندان واجد شرایط جذب می­‌شوند. قضات برای دو مرحله داخلی و بین‌المللی انتخاب می‌شوند. صلاحیت افراد برای قضاوت در دو مرحله داخلی و بین‌المللی به ترتیب توسط مسئول برگزاری مسابقات در دور داخلی و دور بین‌المللی سنجیده و تایید می‌شود. طبیعتا افرادی که دارای سابقه شرکت در این مسابقات و دارای مدارج عالی با تجربیات شغلی و تحصیلی بالاتری می‌باشند در اولویت انتخاب قرار دارند. بر اساس قواعد اکثر موت کورت‌های مطرح دنیا، قضات از میان دانشجویان و دانش آموختگان دارای تحصیلات حقوقی یا رشته­‌های مرتبط با موضوع مسابقه انتخاب می‌شوند. این افراد باید فاقد هرگونه وابستگی شخصی یا دانشگاهی و یا تعارض منافع با اعضای تیم‌های مورد قضاوت باشند تا بتوانند بی‌طرفانه به قضاوت رقابت بپردازند.

بنابراین می‌توان گفت قضاوت و مربی­‌گری، دو پایه­‌ی اساسی در مسابقات موت کورت می‌باشند که بدون حضور آن­‌ها امکان برگزاری مسابقات میسر نخواهد بود.

در اخر در نظر داشته باشید سالانه ده‌ها موت کورت مختلف با موضوعات گوناگون در کشورهای مختلف در دو مرحله داخلی و بین‌المللی برگزار می‌شود که برای برپایی به همت دانشجویان از سراسر دنیا در قالب مربی و قاضی نیاز دارند! پس اگر شما هم فکر می‌کنید که می‌توانید به عنوان مربی­ و یا قاضی در این مسابقات شرکت کنید، مدرسه تابستانه موت کورت 1402 پله‌­ای برای شروع شما خواهد بود، تا بتوانید رزومه­ تحصیلی خود را ازمسیری درست ارتقا دهید.

برای تهیه فیلم دوره مدرسه تابستانه موت کورت ایران (اینجا) را کلیک کنید.

بهمون نظر بدید

مطمئن باشید که نظرات شما بسیار دقیق مطالعه خواهد شد و به آن پاسخ خواهیم داد ، هر نظری که برای ما می نویسید قوت قلبی برای حال ما خواهد بود

captcha Refresh

به این مطلب امتیاز دهید

آخرین دانلود های رایگان

آخرین محصولات