این مطلب را به دوست خود ارسال کنید

اطلاعات شما نزد موت کورت با علی مسعودیان کاملا محفوظ می باشد

در مدرسه پاییزه مهارت افزایی حقوقی چه گذشت؟

در مدرسه پاییزه مهارت افزایی حقوقی چه گذشت؟
چکیده این مطلب : انتشار : 1402/04/17 0 نظر

موت کورت (Moot Court) که واژه اصلی آن moot است، کلمه‌ای است که ریشه اصلی آن به زبان اسکاندیناویایی باز می‌گردد. واژه موت خود با کلمه meet یک ریشه دارد و منظور از آن جلساتی بوده است که وکلا سابقا در قرن شانزدهم میلادی در یک محیطی شبیه دادگاه و محکمه گرد هم می‌آمدند تا در رابطه با یک پرونده فرضی به استدلال و بحث بپردازند. تاریخچه موت کورت و شبیه سازی محاکم دارای سابقه‌ای چند صدساله است و به قرن شانزدهم در انگلستان باز می‌گردد که کارآموزان وکالت و دانشجویان حقوق در بستری آزمایشی و فرضی حاضر می‌شدند تا قوه استدلالی و مهارت‌های وکالتی خود را تقویت نمایند. این روش مهمترین سودی که داشت این بود که ضعف یک طرف دعوی باعث ایراد ضرر و خسارت به موکل نمی‌شد، چرا که اساس تشکیل این دادگاه برمبنای پرونده و موکل یا متهمی فرضی بود که وجود خارجی نداشت. 

مسابقات موت کورت بنابراین به صورت سازمان یافته و نهادی اولین بار 65 سال پیش در سال 1960 توسط ایالات متحده امریکا در دانشگاه هاروارد برگزار شد. دو تیم از دانشگاه هاروارد در این مسابقات شرکت کردند. پس از گذشت یک دهه، موت کورت جنبه‌ای جهانی یافت و تیم‌های از کشورهای مختلف نیز در این مسابقات شرکت کردند. موت کورت مذکور موت کورت حقوق بین‌الملل فیلیپ سی جساپ بود که در سال 2023 نزدیک به 600 تیم از 100 کشور دنیا در آن حضور داشتند.

موت کورت به طرز معجزه‌آسایی از شما یک اَبَرحرفه‌ای می‌سازد: استدلال کردن را خواهید آموخت؛ مهارت‌ها و اصول پژوهش حرفه‌ای در رشته حقوق را خواهید آموخت؛ کار تیمی به بهترین شکل آن را خواهید آموخت؛ فی‌البداهه گویی را خواهید آموخت؛ زبان تخصصی حقوق را خواهید آموخت و با آموختن این موارد و بیش از آن تمامی دانشگاه‌های دنیا درب خود را به روی شما خواهند گشود. پای شما به کار کردن در بهترین سازمان‌ها و دفاتر حقوقی بین‌المللی و داخلی باز خواهد شد. 

در مدرسه پاییزه مهارت افزایی حقوقی سال 1401، یکی از سرفصل‌های اصلی موت کورت بود که استاد علی مسعودیان مدرس بودند. در کنار آن، سرفصل‌های دیگر یعنی قراردادنویسی، مذاکره و مهارت‌های نرم، روش‌های جایگزین حل و فصل اختلافات، کارآموزی و کاریابی در بعد داخلی و بین‌الملل توسط اساتید برجسته تدریس شد.

در صورت علاقمندی به تهیه دوره اینجا را کلیک کنید. (با تهیه آفلاین دوره برای شما PDF گواهی حضور در دوره به زبان انگلیسی نیز صادر خواهد شد)

 

برای دیدن قسمتی از مدرسه پاییزه ویدیوی زیر را مشاهده بفرمایید.

 

بهمون نظر بدید

مطمئن باشید که نظرات شما بسیار دقیق مطالعه خواهد شد و به آن پاسخ خواهیم داد ، هر نظری که برای ما می نویسید قوت قلبی برای حال ما خواهد بود

captcha Refresh

به این مطلب امتیاز دهید

آخرین دانلود های رایگان

آخرین محصولات