این مطلب را به دوست خود ارسال کنید

اطلاعات شما نزد موت کورت با علی مسعودیان کاملا محفوظ می باشد

جزئی از یک تیم بودن

جزئی از یک تیم بودن
چکیده این مطلب : انتشار : 1402/04/02 0 نظر

نگرش شما به عنوان عضو تیم

نگرشی که شما به‌عنوان یک فرد نسبت به کار در تیم به‌وجود‌ می‌آورید، هم بر نحوه عملکرد تیم و هم بر ارزش تجربه نگرشیشما تأثیر خواهد گذاشت. شما باید درمورد هریک از اعضای تیم خود نگرش مثبت داشته باشید. اغلب گفته می‌شود که راز ازدواج موفق این است که هر روز روی آن کار کنید و وقت بگذارید. همین مسئله در‌مورد یک تیم موفق نیز صادق است.

اگرچه تجزیه‌و‌تحلیلِ رفتارِ انسان را به رشته‌های دیگر مانند روان‌شناسی و روان‌پزشکی واگذار می‌کنیم، اما حقوق‌دانان ناظران بسیار دقیق و حساسی هستند. یک مشاهده فوری که می‌توانیم داشته باشیم این است که هیچ دو نفری مثل هم نیستند. همه ما تجربیات متفاوتی در زندگی خواهیم داشت و همین امر باعث می‌شود که ما به طرق مختلف فکر کنیم و با مشکلات کنار بیاییم. کارکردن به‌عنوان بخشی از یک تیم، شما را ملزم می‌کند به اختلافاتی که بین اعضای تیم وجود دارد، احترام بگذارید. این می‌تواند کاری دشوار و چالش‌برانگیز باشد، به‌خصوص هنگامی که با کسی تیمی می‌شوید که رفتاری آزاردهنده دارد. با این حال احترام به تفاوتهای افراد، مهارتی است که سبب موفقیت شما در شغلتان خواهد بود.

شکی نیست که نگرش شما به هم‌تیمی‌های خود اغلب مورد آزمایش قرار می‌گیرد. شخصی کاری را انجام خواهد داد (یا احتمالاً بیشتر اوقات کاری را انجام نمی‌دهد) که باعث ناامیدی و دلخوری زیادی برای شما می‌شود. در این شرایط بهتر است که برای بهبود روابط تیم بیشترین تلاش ممکن را انجام دهید.

 

شناسایی نقاط ‌‌قوت و ضعف در تیم

بهترین راه برای حفظ نگرش مثبت نسبت به همه افراد در تیم خود، شناسایی و تمرکز بر نقاط‌ قوت آن‌ها است. زیرا نقاط ‌قوت و ضعف افراد متفاوت است. اگر به‌عنوان یک تیم قادر به همکاری با یکدیگر باشید و در نقاط‌ قوت هریک از اعضا به‌صورت مکمل عمل کنید، در مجموع ترکیبی نیرومند را ایجاد خواهید کرد.

روند شناسایی و بحث درمورد نقاط ‌قوت و ضعف موجود در تیم می‌تواند شخصاً یک فرآیند چالش‌برانگیز باشد. این امر شما را وادار می‌کند که در سنجش توانایی‌های خود بسیار صادق باشید. گاهی اوقات دیدن مواردی که هریک از اعضای تیم به ‌ارمغان ‌می‌آورد، بسیار آسان خواهد بود، به‌ خصوص اینکه اعضای تیم توسط مربی در چه جایگاهی انتخاب شده‌اند. در موارد دیگر ممکن است خیلی راحت نباشد. در همه تیم‌ها، مهم نیست که چگونه تشکیل شده‌اند، بلکه این مهم است که هریک از اعضای تیم چیزی مثبت و سودمند برای تیم به ‌ارمغان ‌بیاورد. بسیار مهم است که شما این مسئله را در کل فرآیند موت به ‌خاطر ‌بسپارید.

به ‌طور کلی سه راهکار مناسب برای شناخت نقاط قوت هر فرد در یک تیم وجود دارد:

-     تقسیم وظایف در جلسه اول؛

-     هنگامی که شما فعالیت و مشارکت خود را مورد ‌سؤال و تردید قرار می‌دهید؛

-     هنگامی که از همکاران خود ناامید می‌شوید.

 

دست‌و‌پنجه ‌نرم‌کردن با بحران اعتماد ‌به ‌نفس

تقریباً اجتناب‌ناپذیر است که طی هر کار سخت و طاقت‌ فرسا، شما شروع به زیر سوال بردن ارزش و توانایی‌های خود کنید. در این مواقع بدیهی است که قضاوت شما توسط آن­چه شما به‌ عنوان نقاط‌ ضعف درک می‌کنید (احتمالاً نادرست) تردید ‌آمیز و مبهم باشد. به‌عنوان مثال، اگر می‌خواهید نکته خاصی را درک کنید که به‌ نظر ‌می‌رسد بقیة تیم فوراً درک می‌کنند، ممکن است احساس کنید که به‌اندازه کافی گیرایی ندارید. از طرف دیگر، پس از یک سری اجراهای موت پایین‌تر از حدّ ایده‌آل، ممکن است به این نتیجه برسید که هرگز به یک وکیل خوب تبدیل نخواهید شد.

در این شرایط، نگرش شما مهم است. فقط به این دلیل که شما نابغۀ تیم نیستید، یا وکیل خوبی نباشید، به این معنی نیست که سهم شما در تیم از اهمیت کمتری برخوردار است. اگر اعضای دیگر تیم شما نتوانند نکته خاصی را برای شما توضیح دهند، بنابراین آن‌ها باید درمورد چگونگی توضیحِ بهترِ آن کار کنند. به یاد داشته باشید که وکالت راجع‌به ارائه استدلال قانع‌ کننده است. اگر استدلال قابل‌ درک نباشد، مطمئناً نمی‌تواند قانع‌ کننده باشد. استدلالِ کامل، استدلالی خواهد بود که همه آن را درک می‌کنند. تمرینی که هم‌تیمی‌های شما انجام می‌دهند و کمک آن‌ها به شما در فهمیدن نکته‌ای، در اینکه استدلال چه زمانی باید در موت ارائه شود، به شما کمک می‌کند. این امر چگونگیِ ساخت استدلال و شیوه ارائۀ جوانب آن را به گونه­ای که همه بتوانند درک کنند، مشخص می‌سازد.

اگر خود را در چنین  بحرانی یافتید، روی نکات مثبتی متمرکز شوید که برای تیم می‌تواند مفید باشد. کاری را انجام دهید که بی‌شک واقعاً در آن خوب هستید. به‌ مرور اعتماد ‌به ‌نفس شما بر‌می‌گردد. این امر تنها نیاز به صبر و تمرین و تکرار دارد.

مشارکت در تیم تنها محدود به افزودن استدلال‌ها یا نحوه صحیح موت‌کردن نیست. بلکه عملکرد مؤثر هر فرد به‌ عنوان یکی از اعضاء، تأثیر بیشتری در موفقیت یا عدم موفقیت تیم خواهد داشت. ممکن است شما در درک پویایی خاص تیم خود به‌ویژه خوب باشید. در این صورت، ممکن است بتوانید باآرامش و ظرافت روی برخی هم ‌تیمی‌های خود کار کنید تا از درگیری بین آن‌ها جلوگیری شود. از طرف دیگر، ممکن است بتوانید از یکی از اعضای تیم که در یک دوره موقتی از شک ‌و‌ تردید رنج می‌برد، کمی حمایت بیشتری به‌ عمل ‌آورید. با این وجود احتمال دیگر این است که شما می‌توانید از جرأت طبیعی خود استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که هنوز افرادی که جرأت کمتری دارند، توسط بقیه تیم مورد توجه واقع می‌شوند و به حرف آن‌ها گوش داده می‌شود. در واقع هیچ پایانی برای انواع کمک‌های مثبت وجود ندارد.

 

حفظ اعتماد

اساس یک تیم موفق، اعتماد است. هرگاه احساس کردید که یکی از اعضای تیم سطح شما یا تیم را پایین آورده است، اعتماد تیم مورد خدشه قرار می‌گیرد. با تمرکز برروی ویژگی‌های مثبت اعضای تیم این نگرانی برطرف خواهد شد و برعکس، فراموش‌کردن نقاط مثبت آن‌ها می‌تواند شکاف را گسترش دهد. در دوره‌های تنش در تیم که احتمالاً کم هم نخواهد بود، مهم است که قبل از صحبت‌کردن، دقیق فکر کنید. سخنان تندِ گفته ‌شده در عصبانیت یا ناامیدی می‌تواند خسارت قابل‌توجهی به همراه داشته باشد. اتهاماتی که کسی باعث شده این تیم از کار بیفتد، به‌ندرت، برای تیم به­عنوان یک کل سودمند خواهد بود.

به هدف خود فکر کنید. در یک محیط تیمی، همیشه این باید تیم باشد که عملکرد خود را در حد توان به‌منظور دستیابی به اهداف تیم داشته باشد. به شخصی که با او صحبت می‌کنید، فکر کنید. واکنش آن شخص نسبت به آنچه می‌خواهید بگویید، چیست؟ این را تصور نکنید که چون اظهارنظر طعنه‌دار به شما لطمه‌ای نمی‌زند، پس هم‌تیمی شما را هم آزار نخواهد داد. به یاد داشته باشید که شما افراد متفاوتی هستید.

توجه مخاطبان و حضار شما، بخش مهمی از وکالت است. این امر به‌طور یکسان درمورد مربیان موت و همچنین هم‌تیمی‌ها اتفاق می‌افتد. در واقع شما احتمالاً خواهید فهمید که با پیشرفت پرونده خود، شیوة کلی استدلال در درون تیم (و در کل زندگی شما) شروع به تغییر می‌کند.

 

آیا شما نیاز دارید که دوست پیدا کنید؟

چگونگیِ حضور افراد در یک تیم موت بسیار متفاوت خواهد بود. گاهی اوقات گروهی از دوستان خواهند بود که از موت چیزهایی شنیده‌اند و دانشکده حقوق خود را متقاعد می‌کنند که شرکت کند. در مواقع دیگر، دانشکده حقوق یک برنامه موت خواهد داشت. در این شرایط کاملاً ممکن است که شما قبل از شروع کار با یکدیگر، همه افراد تیم را نشناسید. از طرف دیگر، شما ممکن است اعضای تیم خود را بشناسید، اما از آن‌ها خوشتان نیاید. در هریک از این شرایط، احساسات شما نسبت به هم‌تیمی‌های خود احتمالاً در طول دوره موت تغییر می‌کند. می‌توان دوستی برقرار کرد و ممکن است روابط موجود تلخ شود. نکته اصلی برای مقابله با این آزمایشات و مشکلات، حرفه‌ای ماندن است.

تجربه کار تیمی در مسابقات بین‌المللی موت، موضوعی است که شما را برای کارفرمایان بالقوه جذاب‌تر می‌کند. در فعالیت‌های گروهی معمولی در دانشگاه، جلوگیری از پیشرفت مهارت‌های کار تیمی بسیار آسان است. دانشجویان اغلب گروهی را که در آن کار می‌کنند، انتخاب می‌کنند و به ‌ناچار دوستان خود را انتخاب می‌کنند. کمبود وقت و شدت مورد ‌نیاز این وظایف استاندارد بدان معنی است که استرس بسیار کمی در میان اعضاء وجود دارد.

در موارد دیگر، اگر دانشجویان به یک گروه اختصاص داده شده باشند، اغلب وظایف به‌گونه‌ای تقسیم می‌شود که افراد به ‌جای اینکه در قالب یک تیم به‌صورت کارآمد عمل کنند، به‌طور فردی کار می‌کنند. به‌عنوان مثال، ممکن است گروه به انجام یک سری کارهای کوچک نیاز داشته باشد و هر عضو یک کار را انجام دهد. این ممکن است توزیع منصفانه از حجم کار باشد اما متناقض با هدف فعالیت تیمی است.

یک پرونده فرضی موت که مستلزم توجه و تمرکز در یک دوره طولانی‌مدت است، به شما اجازه نمی‌دهد از مشکلات تیم پا پس بکشید. این کار به همان روشی انجام می‌شود که گویی در حال کار بر روی یک پرونده در یک دفتر حقوقی هستید. افراد بسیار کمی آرزوی کارکردن با دوستان را در وهله اول دارند. با گذشت زمان ممکن است با همکاران کار خود دوستانه برخورد کنیم، اما در آغاز آن‌ها یک مقدار ناشناخته هستند، دقیقاً همان ‌گونه که ما برای آن‌ها ناشناخته هستیم.

یکی از سؤالاتی که کارفرمایان بالقوه غالباً دربارة متقاضیان می‌پرسند این است که چگونه این شخص جای مناسب خود را در محل کار ما پیدا می‌کند. شما می‌توانید تجربه رقابت خود را برای نشان‌دادن اینکه با کار در یک تیم آشنا هستید، ترسیم کنید. احتمالاً شما نیز می‌توانید بگویید که در طی فرآیند توانستید با هم‌تیمی‌های خود دوستی‌های بسیار خوبی برقرار کنید.

قسمت فوق که مطالعه کردید بخشی از کتاب «هنر استدلال» ترجمه علی مسعودیان و میلاد گازرانی است که از انتشارات حقوقی مجد می‌توانید تهیه بفرمایید:
https://www.majdpub.ir/Home/BDetails/12576

 

 

 

 

 

بهمون نظر بدید

مطمئن باشید که نظرات شما بسیار دقیق مطالعه خواهد شد و به آن پاسخ خواهیم داد ، هر نظری که برای ما می نویسید قوت قلبی برای حال ما خواهد بود

captcha Refresh

به این مطلب امتیاز دهید

آخرین دانلود های رایگان

آخرین محصولات