این مطلب را به دوست خود ارسال کنید

اطلاعات شما نزد موت کورت با علی مسعودیان کاملا محفوظ می باشد

سناریوی موت کورت

سناریوی موت کورت
چکیده این مطلب : انتشار : 1402/04/02 0 نظر

سناریوی مسابقات موت کورت درواقع سندی است که در آن حقایق و اتفاقات نوشته شده است. از آن جایی که موت کورت مسابقاتی است که کاملا فرضی است و مبتنی بر اتفاقات و وقایع فرضی است، سندی می‌بایست در این خصوص وجود داشته باشد که طرفین را از وقایع و ماوقع آگاه سازد. این سند درواقع مساله موت، سناریو، factsheet، Facts of the Case و compromis نامیده می‌شود.

وقتی که برای اولین بار پرونده ی فرضی موت کورت را دریافت میکنید، هیجان زیادی وجود دارد. روش هرکس متفاوت و منحصر به فرد است و برای خواندن اولین بار پرونده به روش خود عمل می‌کند. برخی افراد هر کلمهای از هر سطر را با دقت میخوانند. دیگران فقط به آن نگاه می‌کنند و فکر می‌کنند جوابها واضح است! همانطور که انتظار دارید، این افراد در کمال تعجب قرار می گیرند و خیلی زود متوجه این مطلب می شوند که برداشت اول به ندرت موارد نهایی را منعکس میکند. بهترین روش ممکن است حد وسط آن باشد. بنشینید و پرونده را با دقت بخوانید. لازم نیست اولین باری که به آن نگاه میکنید بسیار دقیق باشید. در عوض میخواهید اطلاعات و حقایق اصلی را به دست آورید، بنابراین میتوانید برنامه ریزی کنید که چگونه می توانید با این پروندهی فرضی مقابله کنید. یک بار و اگر تمایل دارید دوبار آن را بخوانید و سپس آن را کنار بگذارید و فقط یک روز یا بیشتر در مورد آن فکر کنید. 

بسیاری از دانشجویان، هنگامی که برای اولین بار پرونده ی فرضی موت خود را میخوانند، فکر میکنند "من کاملاً هیچ ایدهای از این پرونده ندارم!" مسابقات بین المللی موت باتوجه به ماهیت آنها  با مسائل پیچیده حقوقی بینالمللی سروکار دارند، بنابراین موضوع آن بیشتر از موضوعاتی است که در برنامهی درسی دانشگاه ها وجود ندارد. نگران موضوع نباشید. تمام معنای آن این است که شما در حال روبرو شدن با یک منحنی یادگیری بسیار شیب دار هستید. طی چند هفته آینده شما اطلاعات جدید و زیادی را به دست خواهید آورد. به دور از یک چیز بد، این یک چالش شگفت انگیز است که باید شما را به هیجان آورد. 

 

«قسمتی از کتاب هنر استدلال»؛ ترجمه علی مسعودیان و میلاد گازرانی.

بهمون نظر بدید

مطمئن باشید که نظرات شما بسیار دقیق مطالعه خواهد شد و به آن پاسخ خواهیم داد ، هر نظری که برای ما می نویسید قوت قلبی برای حال ما خواهد بود

captcha Refresh

به این مطلب امتیاز دهید

آخرین دانلود های رایگان

آخرین محصولات